12 Mayıs 2015 Salı

Cappuccino senin neyine !

Arkadaşımda evde cappuccino yapmayı öğrendim ve çok hoşuma gitti. Türk kahvesini çok sevmeme rağmen köpüğüyle yıldızımız uyuşmadığından bu tarifi hemen yaptım. Netteki Türk Kahvesi fotolarınında bir kısmının hilesini çözdüm. Bazıları mikrodalgada yapıyor bazıları fincanda ocak üstünde pişiriyor. Özellikle mikrodalgada yapılan taşacakmış gibi kenarlardan köpürüyor ama lezzetsiz oluyor. Telvesi de üstte kalıyor. Herneyse ben ev yapımı cappuccinoyu anlatayım                                    
 1 tatlı kaşığı kahve( çözünebilir kahve)       
 2 tatlı kaşığı şeker
(tam dolu değil silme olmalı)
 1 tatlı kaşığı su
  Bu ölçüler bir fincan için geçerli. Şekeri 1 silme kaşık eklemeyi denedim ama köpük olmadı sanırım köpüğü şeker sağlıyor. Bunları yaklaşık 10 dk boyunca karıştırıyoruz. Sarıya yakın bir renk alıyor ve bal kıvamında bi köpük oluyor.Köpük hazır olunca ister kaynar su ister kaynar süt ekleyebilirsiniz.  Yavaş eklerseniz oluşan köpük daha güzel çözünüp kabarıyor.

Gelelim başlığa 10 dk karıştırıp güzel bi cappuccino hazırladıktan sonra iki çocuğunuz gelir köpüğü kaşık kaşık yerler size de kara kara bakmak düşer. Afiyet olsun. 


























Hiç yorum yok :