24 Mayıs 2015 Pazar

MARDİN GEZİSİ

Gezmeyi yeni yerler görmeyi çok severim. İki çocukla herzaman kısmet olmuyor ama yine de yaş 30  olmadan iyi gezdim diyebilirim. İstanbul, Bursa, Çanakkale, Muğla, Antalya, Mersin, Adana, Antep, Urfa,Trabzon, Samsun, Kayseri, Nevşehir, Isparta, Afyon, Balıkesir, Kütahya, Diyarbakır ve son durak Mardin gezdiğim şehirler, bunun dışında günü birlik gördüğüm Sinop ve Hatay var. Ankara, Konya ve Niğdede de yaşadığımı düşünürsek epeyce yer görmüşüm :)

Mardin buram buram tarih kokan bi şehir ne tarafa baksanız tarihi kalıntılar medreseler, camiler, manastırlar...

Tabi tarihten detayıyla bahsedemeyeceğim. Bazı kısımlarda medresenin havuzuna kendini atmak üzere olan iki küçük yaramazla rehberi pek dinleyemedim.  Mideye hitap eden yönünden bahsedebilirim kısaca çünkü o kısmı benim afacanların da hoşuna gitti arıza çıkarmadılar:) Mardin'in badem şekeri meşhurmuş. Her yerde mavi badem şekerlerinden görebilirsiniz. Gıda boyası yokmuş ve taze olduğu için mavi olurmuş. Durdukça beyazlarmış. Başta pek inandırıcı gelmemişti ama tadına bakınca çok bariz farkediliyor. Tek kelimeyle şahane. Üstelik ben normalde badem şekerini pek sevmezdim sert olduğu için. Giderseniz mutlaka deneyin. Mardinde doğal sabunların kahvelerin ve badem şekerlerinin satıldığı en meşhur caddesi 1.caddeymiş. Zaten zinciriye medresesine ve ulu camiye gitmek için bu caddeden geçiliyor. Bu caddede Kimkim kahvecisi var. Özel karışım kahveleri çok güzel. Yine buradan badem şekeri ve kahveli lokum akmanızı da tavsiye ederim biz çok sevdik. Üstelik oldukça cömert ve nazikler. Şimdi fotolara geçiyorum.


 Burası Deyrulzafaran manastırı hala aktifmiş.




 Bu alttaki foto da kasımiye medresesinden.

 Bu da kasımiye medresesinden görünüm


Bu da bahsettiğim badem şekeri ve kahve




 B

Burası ulu cami...

Hiç yorum yok :