9 Şubat 2014 Pazar

Bomba ( karamel soslu kup)

Bu tatlıyı bir arkadaşımda yemiştim. O da bilgehatun.net adresinden bulmuş tarifi. Biraz değiştirerek yapmış ve tek kelimeyle BOMBA olmuş. Baştan uyarayım eğer diyet yapan falan varsa kesinlikle yapmasın bu tatlıyı çünkü bağımlılık yapıyor :) ya da kalabalık bir misafir gurubuna yapın ki geri de kalmasın.  Özellikle karamel sos çünkü misafirden sonra 1 gün içinde kendi kendini imha ediyor :p evet kalorisi çok yüksek biliyorum ama napayım  kalanını kaşık kaşık götürdüm:(( 
Ben önce bilgehatun daki gibi denedim sonra arkadaşım gibi yaptım o daha çok hoşuma gitti. Tariften farklı olarak sütü arttırıp unu 1 çay bardağı kullandım.  Karamel sos içinse tereyağı da ekledim. Karamel sosu yaparken önce şekeri teflon tavada orta ateşte erittim. Tamamen eriyince bir kaşık tereyağı ekleyip biraz tavada çevirdim.  Tereyağı da eriyince ocaktan aldım ve karıştırarak biraz soğuttum. Çok soğutmamak gerekiyor çünkü şeker tekrar katilaşmaya başlıyor.  Çok beklemeden oda sıcaklığındaki kremayı yavaş yavaş ekleyerek hızla karıştırdım. Bu kısmı anlatıyorum çünkü bilmeden yapınca 1 paket kremam ve şekerim heder oldu :(
Mutlaka deneyin.
 Tarifin tamamını vermedim ki 
        www.bilgehatun.net e bir bakın. Emeğine ve paylaşımına haksızlık olmasın. ..


Hiç yorum yok :